Bijenkorf

Tags #game #poezie #spel #kinetisch #website #relaties #quest #zoektocht #verandering #voorwerp

Het werk

Maker(s)
Annet de Graaf (1983) & Marenne Hoeksema

Nationaliteit van maker(s)
Nederlands

Geslacht van maker(s)
M

Jaar
2008

Events
Dit werk is in het najaar van 2008 tot stand gekomen als onderdeel van een workshop digidicht aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam

Kenmerken

Format/medium
Interactieve game op website

Genre
Interactief poëzie spel

Sub-genre
Kinetische poëzie

Modaliteit
Beeld, tekst

Talen
Nederlands

Momenteel beschikbaar
Nee

Tech

Platform/uitgever
literatuurophetscherm.nl

Software
Flash

Omschrijving

Door Marenne Hoeksema: het gedicht Bijenkorf van Annet de Graaf sprak me aan omdat er met een minimale ingreep een andere betekenis wordt gegeven aan woorden. Volgens mijn interpretatie gaat het gedicht over iemand die op zoek is naar een persoon, maar deze persoon is echter zo veranderd dat er alleen een herinnering van vroeger overgebleven is. Ik heb gekozen om een animatie te maken die een letterlijke maar ook surrealistische zoektocht is naar de woorden van het gedicht. De animatie bestaat uit een hoop artikelen die je zou kunnen vinden in een warenhuis, maar ook enkele objecten die daar helemaal niet thuis horen. De lezer/kijker gaat hierin met de muis op zoek naar onzichtbare knoppen die naar de volgende zin leiden. De plek van deze knoppen wordt alleen maar duidelijk omdat de muis in een handje verandert als de lezer er overheen beweegt.

Meer weten?

https://www.literatuurophetscherm.nl/werk/bijenkorf/start