Tags #game #poezie #spel #kinetisch #website #relaties #quest #zoektocht #verandering #voorwerp
Het werk
Maker(s)
Annet de Graaf (1983) & Marenne Hoeksema
Nationaliteit van maker(s)
Nederlands
Geslacht van maker(s)
M
Jaar
2008
Events
Dit werk is in het najaar van 2008 tot stand gekomen als onderdeel van een workshop digidicht aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam
Kenmerken
Format/medium
Interactieve game op website
Genre
Interactief poëzie spel
Sub-genre
Kinetische poëzie
Modaliteit
Beeld, tekst
Talen
Nederlands
Momenteel beschikbaar
Nee
Tech
Platform/uitgever
literatuurophetscherm.nl
Software
Flash
Omschrijving
Door Marenne Hoeksema: het gedicht Bijenkorf van Annet de Graaf sprak me aan omdat er met een minimale ingreep een andere betekenis wordt gegeven aan woorden. Volgens mijn interpretatie gaat het gedicht over iemand die op zoek is naar een persoon, maar deze persoon is echter zo veranderd dat er alleen een herinnering van vroeger overgebleven is. Ik heb gekozen om een animatie te maken die een letterlijke maar ook surrealistische zoektocht is naar de woorden van het gedicht. De animatie bestaat uit een hoop artikelen die je zou kunnen vinden in een warenhuis, maar ook enkele objecten die daar helemaal niet thuis horen. De lezer/kijker gaat hierin met de muis op zoek naar onzichtbare knoppen die naar de volgende zin leiden. De plek van deze knoppen wordt alleen maar duidelijk omdat de muis in een handje verandert als de lezer er overheen beweegt.
Meer weten?
https://www.literatuurophetscherm.nl/werk/bijenkorf/start