De Baron

Waarschuwing seksueel misbruik

Tags #game #narrative #interactive #fiction #journey #quest #hero #daughter

Het werk

Maker(s)
Victor Gijsbers

Betrokken partijen
Eva Deinum, Annette van de Kraats, Ivo Wever, Remko van der Pluijm (Beta-testing)

Nationaliteit van maker(s)
Nederlands

Geslacht van maker(s)
M

Jaar
2006

Prijzen/nominaties/erkenning
o.a. Spring Thing 2006: 1st place

Kenmerken

Format/medium
Videogame 

Genre
Verhaal

Sub-genre
Interactieve fictie

Modaliteit
Beeld, geluid, tekst

Talen
Nederlands, Engels

Momenteel beschikbaar
Deels, alleen op Z8 software

Tech

Platform
Z-code

Programmeertaal
Inform 6

Omschrijving

De Baron is ontworpen om de speler een maximale emotionele impact te geven. Het doet dit op verschillende manieren: door tegenstrijdige keuzes te presenteren, door de spelers raadsels en mysteries in het verhaal te presenteren die de aandacht afdwingen, en door de speler te dwingen voortdurend opnieuw te evalueren wat hun eerdere acties inhouden. Deze herevaluatie is volkomen expliciet: personages dagen direct uit wat je hebt gedaan op een manier die je redenering als speler in twijfel trekt. Mechanisch combineert De Baron standaardverkenning met vertakkende interacties met symbolische NPC’s. Acties hebben blijvende gevolgen en elke herhaling ziet slechts een klein deel van de tekst

Bron: https://intfiction.org/t/author-highlights-victor-gijsbers/13448)

Meer weten?

https://www.ifwiki.org/De_Baron

https://ifdb.org/viewgame?id=weac28l51hiqfzxz

Farinas, S. (2015, 23 februari). “The Baron” and its message – Interactive Storytelling COMM371 – medium. Medium. https://medium.com/interactive-storytelling-comm371/daring-and-intense-the-baron-written-by-victor-gijsbers-was-not-afraid-to-challenge-its-player-c1373761d995