Waarschuwing seksueel misbruik
Tags #game #narrative #interactive #fiction #journey #quest #hero #daughter
Het werk
Maker(s)
Victor Gijsbers
Betrokken partijen
Eva Deinum, Annette van de Kraats, Ivo Wever, Remko van der Pluijm (Beta-testing)
Nationaliteit van maker(s)
Nederlands
Geslacht van maker(s)
M
Jaar
2006
Prijzen/nominaties/erkenning
o.a. Spring Thing 2006: 1st place
Kenmerken
Format/medium
Videogame
Genre
Verhaal
Sub-genre
Interactieve fictie
Modaliteit
Beeld, geluid, tekst
Talen
Nederlands, Engels
Momenteel beschikbaar
Deels, alleen op Z8 software
Tech
Platform
Z-code
Programmeertaal
Inform 6
Omschrijving
De Baron is ontworpen om de speler een maximale emotionele impact te geven. Het doet dit op verschillende manieren: door tegenstrijdige keuzes te presenteren, door de spelers raadsels en mysteries in het verhaal te presenteren die de aandacht afdwingen, en door de speler te dwingen voortdurend opnieuw te evalueren wat hun eerdere acties inhouden. Deze herevaluatie is volkomen expliciet: personages dagen direct uit wat je hebt gedaan op een manier die je redenering als speler in twijfel trekt. Mechanisch combineert De Baron standaardverkenning met vertakkende interacties met symbolische NPC’s. Acties hebben blijvende gevolgen en elke herhaling ziet slechts een klein deel van de tekst
Bron: https://intfiction.org/t/author-highlights-victor-gijsbers/13448)
Meer weten?
https://www.ifwiki.org/De_Baron
https://ifdb.org/viewgame?id=weac28l51hiqfzxz
Farinas, S. (2015, 23 februari). “The Baron” and its message – Interactive Storytelling COMM371 – medium. Medium. https://medium.com/interactive-storytelling-comm371/daring-and-intense-the-baron-written-by-victor-gijsbers-was-not-afraid-to-challenge-its-player-c1373761d995